Ułatwienia dostępu

Placówki rekomendowane przez IWRD

Placówki rekomendowane przez IWRD

Fundacja IWRD realizuje program współpracy z placówkami zewnętrznymi, który zakłada implementację standardów gwarantujących wysoką jakość terapii opartej na modelu pozytywnego nurtu Stosowanej Analizy Zachowania – propagowanym przez IWRD. W przypadku właściwej realizacji standardów, współpraca poparta jest zaświadczeniem „Placówka rekomendowana przez IWRD” i może posługiwać się logo o tym samym tytule. Dla zachowania wysokich standardów terapeutycznych status placówki rekomendowanej przez IWRD przyznawany jest na jeden rok szkolny, a potem odnawiany.

Jesteś zainteresowany naszym systemem rekomendacji IWRD dla szkół i przedszkoli?
Napisz do nas e-mail na adres: nodn@iwrd.pl

Rekomendacja IWRD dla szkół i przedszkoli

Placówki realizujące terapię zgodnie z zasadami
Stosowanej Analizy Zachowania

Placówki rekomandowane przez IWRD na rok 2025/2026

Obecnie w procesie uzyskania rekomendacji jest:

Standardy placówek rekomendowanych przez IWRD

Placówki rekomendowane przez IWRD prowadzą terapię, której skuteczność jest potwierdzona badaniami naukowymi. W placówkach tych nie wdraża się metod nie udokumentowanych naukowo! Placówki realizują terapię zgodnie z zasadami stosowanej analizy zachowania (terapii behawioralnej) i spełniają następujące standardy:

1. Terapia jest zorganizowana wg określonych zasad.
  • W przypadku małych dzieci w początkowym okresie prowadzona jest terapia indywidualna lub maksymalnie w grupach dwuosobowych
  • Zaplanowany jest proces wdrażania do grupy – planowe zwiększanie liczby uczniów podczas poszczególnych zajęć
  • Wszystkie pomoce do realizacji zadań danego dnia są odpowiednio wcześniej zaplanowane i przygotowane
  • Pomieszczenia, w których prowadzona jest terapia są dostosowane do prowadzonego programu
2. W terapii dzieci i młodzieży z autyzmem wykorzystywane są techniki uczenia, których skuteczność została potwierdzona badaniami naukowymi.

Należą do nich:

  • Plany aktywności
  • Metoda skryptów i ich wycofywania
  • Wideotrening
  • Uczenie incydentalne
  • Technika wyodrębnionych prób
3. Placówki posiadają dokumentację prowadzonej terapii.

Dokumentacja zawiera:

  • Rejestrację wszystkich prowadzonych zadań – dane zbierane co najmniej raz na dwa tygodnie
  • Opis poszczególnych programów wraz z opisem pomocy, wykorzystywanych podczas realizacji poszczególnych zadań
  • Programy są nastawione na rozwijanie wszystkich sfer deficytowych dzieci
  • Rejestrację i opis postępowania w przypadku pojawiania się trudnych zachowań
4. Wszystkie dzieci posiadają zindywidualizowane systemy motywacji.
  • Odpowiednio dobrane i modyfikowane nagrody bezpośrednie
  • W miarę osiąganych postępów żetonowy system wzmocnień oraz tablice wyboru nagród
5. Rodzice bądź opiekunowie ucznia są informowani na początku roku o programach edukacyjnych, na koniec roku o poczynionych przez dziecko postępach.
6. Wszyscy terapeuci zdają raz w roku profesjonalną ewaluację – zakres ewaluacji terapeutów jest uzgadniany z superwizorami z IWRD.
7. Placówka jest superwizowana przez specjalistów z IWRD.
8. Placówka rekomendowana jest całkowicie odrębnym podmiotem.
  • Zadaniem IWRD jest służenie pomocą i radą odnośnie prowadzonej terapii.
  • Odpowiedzialność za wyniki terapii i sposób wprowadzania poszczególnych zaleceń ponosi dana placówka.

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2025/26

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2024/25

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2023/24

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2023/24

Shopping Cart (0 items)