ASAI - naukowy model skutecznej terapii dziecka z autyzmem

The Alliance for Scientific Autism Intervention (ASAI) to organizacja, która powstała w 2017 roku w celu rozwijania i  rozpowszechniania modelu skutecznej, opartej na badaniach naukowych, terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka jest jednym z członków założycieli tej organizacji, a dr Anna Budzińska, dyrektor IWRD, należy do zarządu ASAI.

ASAI

 

Podstawą standardów promowanych przez ASAI są badania naukowe i doświadczenie dr Patricii Krantz i dr Lynn McClannahan z Princeton Child Development Institute (PCDI).

Organizacja działa przez:

  • rozpowszechnianie potwierdzonych naukowo informacji na temat standardów w terapii autyzmu
  • zapewnianie opieki mentorskiej organizacjom i specjalistom zainteresowanym wdrażaniem modelu terapii osób z autyzmem, opartego na stosowanej analizie zachowania
  • zbieranie i analizę danych w ramach programów członkowskich, co umożliwia ASAI dalsze ulepszanie skutecznych metod terapii dla osób z autyzmem na całym świecie

Więcej informacji o działaniach IWRD w ramach ASAI tutaj.

Zasady przyjęcia do ASAI

Członkami ASAI mogą zostać wszystkie instytucje prowadzące terapię osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu według standardów przyjętych przez ASAI. Instytucje starające się o przyjęcie muszą prowadzić terapię w oparciu o stosowaną analizę zachowania, szkolić swoją kadrę, gromadzić dane o przebiegu i wynikach terapii, włączać się w prowadzone projekty  badawcze.

Proces przyjęcia do ASAI trwa minimum 24 miesiące. W tym czasie instytucja aspirująca do bycia pełnoprawnym członkiem organizacji ma status członka stowarzyszonego (Affiliate Member status). Dyrektor instytucji ubiegającej się o przyjęcie do ASAI  najpierw  uczestniczy w rocznym programie  szkoleniowym, który kończony się ewaluacją nabytych umiejętności, a następnie przez rok wdraża metody i standardy ASAI w swojej placówce. Po upływie tego czasu jeden z członków zarządu ASAI przeprowadza ocenę wdrażania standardów ASAI w instytucji stowarzyszonej. Na corocznym zebraniu członków należy przedstawić raport z działalności placówki. Następnie odbywa się głosowanie nad nadaniem członkowi stowarzyszonemu statutu pełnoprawnego członka organizacji (Full Member status).

Wszyscy członkowie ASAI muszą regularnie dokumentować utrzymywanie wysokich standardów interwencji terapeutycznej, przedstawiać wyniki terapii innym członkom i Radzie Dyrektorów w czasie corocznych spotkań, angażować się w działania organizacji w zakresie prowadzenia badań naukowych i propagowania standardów terapii wypracowanych przez ASAI oraz opłacać składki członkowskie.

Więcej informacji na temat procesu przystąpienia IWRD do ASAI tutaj.


Dlaczego warto z nami zdobywać wiedzę?

check blue 7.400 osób wzięło udział w 9 webinarach, ponadto 4.415 osób obejrzało nagrania webinarów na Youtube a 32.003 osób transmisje na Facebooku

check blue 8.150 przeszkolonych specjalistów przez NODN IWRD

check blue 6.500 uczestników trzynastu Międzynarodowych Sympozjów IWRD, ponadto ok. 12.000 osób obejrzało transmisje w mediach społecznościowych

check blue 3.200 rodzin objętych zostało opieką Poradni IWRD

check blue 4.400 przeszkolonych osób na e-kursie terapii dziecka z autyzmem na platformie Kwadrans dla Terapii

check blue 8 placówek terapeutycznych z całej Polski uzyskało „Rekomendację IWRD

check blue 27 specjalistów uzyskało Certyfikat Analityka Zachowania

check blue 16 opublikowanych artykułów naukowych, głównie w renomowanych periodykach międzynarodowych

check blue Jako jedyni z Polski bierzemy udział w tworzeniu europejskich standardów certyfikacji Analityków Zachowania

Nasze webinary i Sympozja Naukowe


XIV Międzynarodowe Sympozjum IWRD

Temat: „Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne”
Data Sympozjum
: 22.03.2024 r., godz. 15:00-20:30
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 4.261 osoby
Ocena Sympozjum: 84% oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Dla kogo: dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, rodziców, osób zainteresowanych

Program Sympozjum:

  • Część polskojęzyczna

dr Marta Wójcik, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum. Edukacja włączająca dzieci ze spektrum autyzmu.

dr Anna Budzińska, dr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. III-stopniowy model edukacji włączającej w IWRD.

mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole "Bajkowa Akademia", mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Rola przedszkola we wdrażaniu dzieci z ASD do grupy rówieśniczej.

mgr Aldona Klekowicka, Terapeutyczny Punkt Przedszkolny i Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Autyzmem w Płocku "Niebieski Domek”, Klasa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Przedszkole Integracyjne „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu, Model edukacji włączającej w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym "Słoneczny Domek" w Kołobrzegu.

Izabela Minga, Fundacja ''AUTYZM - BRAND NEW BRAIN'', ,,Życiowa podróż w nieznane''- okres wczesnodziecięcy i szkolny. Dorosłość i czyhające w niej niebezpieczeństwa. Na przykładzie syna Maksa.

  • Część anglojęzyczna (nietłumaczona)

Marta Wójcik, Ph.D, Iwona Ruta-Sominka, M.A., Institute for Child Development. Welcome.

Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, Ph.D., Institute for Child Development
IWRD model of transition children with autism to regular kindergarten.

Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Emma Quigley, M.A., Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement, The Transition to Adulthood: Necessary Considerations and Applications.

Amanda S. Freeman, Ph.D., BCBA; Christa Kassalow, M.Ed, BCBA, Princeton Child Development Institute, Teaching Social Skills through Integration and Individualization: PCDI’s Summer Wonders Program.

Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D, Paul Shreiber, MA, BCBA; Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Priya Patil, MA, BCBA; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D., Somerset Hills Learning Institute, Effective Procedures for Transitioning Students with Autism from Intensive to Minimally-Supportive Intervention Settings.

Alison Gillis, PhD., Katie Wilson, M.A., Allison Kanner-Murray, M.A., Susan M. Vener, PhD, New York Child Learning Institute. Promoting Independence to Achieve Community Integration for People with Autism.

Czas trwania: 5,5 godz.


XIII Sympozjum Naukowe IWRD

Temat: "Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Wspieranie osób z ASD i ich rodzin"

Data: 24.03.2023 r., godz. 15.00-20.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1583 osoby
Ocena Sympozjum: 89% oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator:
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Program Sympozjum:

  • część polskojęzyczna

dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania a potrzeby dziecka z ASD i jego rodziny – model IWRD

mgr Greta Dębińska-Żołyniak, mgr Joanna Słupek, Fundacja Anny Florek CZAS DZIECIŃSTWA.
Wspomaganie małego dziecka z ASD i jego rodziny w nabywaniu umiejętności ułatwiających codzienne funkcjonowanie.

mgr Lidia Domańska, mgr Magdalena Świerzowska, mgr Magdalena Kopeć, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem - SOSW dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu.
Jak pomóc dziecku w spektrum autyzmu zaakceptować trudne dla niego sytuacje?

mgr Katarzyna Dąbrowska, mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę".
Wsparcie rodzin osób z autyzmem w poprawie jakości życia na przykładzie Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę”.

mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żukowie.
Kształtowanie samodzielności u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w SOSW w Żukowie

prof. Paweł Ostaszewski, Uniwersytet SWPS w Warszawie.
Wprowadzenie do teorii ram relacyjnych i jej zastosowań.

  • część anglojęzyczna

dr Anna Budzińska, mgr Anna Lubomirska, Institute for Child Development.
Possitive Approach of Applied Behavior Analysis – IWRD model in research - Assessment and Teaching of Social Referencing.

mgr Kristin Cassidy, BCBA, dr Eric Rozenblat, BCBA-D, Institute for Educational Achievement.
The Importance of Ethics to Help Guide Beneficial Intervention to Individuals with Autism.

mgr Alla Moskalets, BCBA, President of UABA - Ukrainian Association of Behavior Analysts.
Development of Applied Behavior Analysis in Ukraine.

dr Sandra R. Gomes, BCBA-D; dr Emily E. Gallant, BCBA-D, Somerset Hills Learning Institute.
A Parent Coaching Framework for Teaching Contingency Management Skills.

prof. Sigmund Eldevik, Oslo Metropolitan University.
Intensity and parental involvement is related to outcome of early behavioral intervention

dr Alison M. Gillis, mgr Katie C. Wilson, New York Child Learning Institute.
Teaching Social Skills to Children with Autism: Promoting Peer and Family.

Czas trwania: 5 godz.


Autyzm a dysleksja, w dzieciństwie i dorosłości

Data wydarzenia: 07.12.2022 r., godz. 18.00-19.30
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 2.284 osoby
Ocena webinaru: 91% spośród oceniających uznało webinar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Gość:
prof. Marta Bogdanowicz, profesor nauk humanistycznych z zakresu psychologii, nauczyciel akademicki, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu SWPS. Psycholog kliniczny dziecka, wieloletni dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji. W latach 1999–2008 wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association) oraz członkini międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i autorką Metody Dobrego Startu. Wypromowała 25 doktorów i wydała 400 publikacji naukowych i popularnonaukowych. Profesor Marta Bogdanowicz otrzymała medal "Zasłużona dla polskiej psychologii" od Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, dzieci odznaczyły ją Orderem Uśmiechu.

Czego się dowiesz:

  • Czy dziecko z autyzmem może mieć dysleksję?
  • Jak przez lata zmieniało się  podejście do autyzmu i dysleksji?
  • Czym jest dysleksja, czy musi być problemem na całe życie?
  • Jak radzą sobie w życiu dorosłe osoby z dysleksją?
  • Jakie są paradoksy, mity i kontrowersje związane z dysleksją?

Dla kogo: dla nauczycieli, pedagogów, lekarzy, rodziców dzieci z autyzmem i dysleksją, osoby zainteresowane tematyką.

Czas trwania: ok. 90 minut


Diagnoza i terapia młodzieży i osób dorosłych ze spektrum autyzmu

Data wydarzenia: 12.10.2022 r., godz. 18.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1.611 osób
Ocena webinaru: 92% spośród oceniających uznało webiar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Gość:
Magdalena Mętkowska-Walewska, psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, certyfikowany diagnosta testem ADOS-2. Od ponad dwudziestu lat diagnozuje i prowadzi terapię osób z autyzmem. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB) oraz Stowarzyszenia Kontekstualnej Nauki Behawioralnej (ACBS).

Czego się dowiesz:

  • Komu potrzebna jest diagnoza,
  • Jak przebiega proces diagnostyczny nastolatków oraz osób dorosłych w spektrum,
  • Na jakie trudności zwracamy uwagę podczas diagnozy,
  • Jak ustalane są cele terapeutyczne,
  • Jakie są skuteczne formy pomocy dla nastolatków i dorosłych osób w spektrum.

Dla kogo: nauczyciele, pedagodzy, lekarze, rodzice dzieci z autyzmem, osoby zainteresowane tematyką.

Czas trwania: ok. 60 minut


Dorosłość osób z autyzmem

Data wydarzenia: 27.04.2022 r., godz. 18.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 868 osób
Ocena webinaru: 85% spośród oceniających uznało webinar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Gość:
mgr Małgorzata Rybicka, współzałożycielka i przewodniczącą Stowarzyszenia Pomocy Osobom Autystycznym oraz mama dorosłej osoby z autyzmem

Prowadząca:
dr Anna Budzińska, Dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Dla kogo: rodzice dzieci z autyzmem, nauczyciele, pedagodzy, osoby zainteresowane tematyką

Przydatne linki:

Czas trwania: ok. 80 minut


XII Międzynarodowe Sympozjum IWRD
„Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem - diagnoza, terapia i badania naukowe”

Data Sympozjum: 25.03.2022 r.
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1.085 osób
Ocena Sympozjum: 88% spośród oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Program Sympozjum:

  • Część polskojęzyczna

dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Otwarcie Sympozjum, Film "Nasze dzieci o IWRD"

mgr Anita Michalska, mgr Anna Polkowska, Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna IWRD
Diagnoza - M-Chat –R i badania przesiewowe pod kątem autyzmu

mgr Ewa Budzińska, mgr Agata Osmólska-Czyż, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Terapia oparta o Stosowaną Analizę Zachowana

mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole Bajkowa Akademia, mgr Marta Mirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Model edukacji włączającej Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

prof. Małgorzata Lipowska, Uniwersytet Gdański, dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Kształcenie nauczycieli i związany z tym proces certyfikacji

mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Zukowie
Przygotowywanie młodzieży z autyzmem do samodzielnego życi

mgr Karolina Wróbel, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Aplikacje i narzędzia pomocne w prowadzeniu terapii osób z autyzmem

  • Część anglojęzyczna (nietłumaczona)

Dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Modern Tools in Staff and Parents Training 

Dr Sandra Gomes, Sommerset Hills Learning Institute
Establishing a Generalized Repertoire of Initiating Joint Attending

mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
The Social Referencing Observation Scale (SOROS) for Children:  Scale Development and Reliability 

Dr Susan M. Vener, dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute.
Promoting Independence in an Educational Program

Dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention.
Strategies for Increasing Simple Interaction and More Advanced Conversational Skills in Individuals with Autism

Czas trwania: 4,5 godz.


Terapia dziecka z autyzmem z perspektywy rodzica

Data wydarzenia: 26.01.2022 r., godz. 18:00

Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Prowadzący:

  • Wojciech Mroczkiewicz, tata 7-letniego Kacperka, od pięciu lat realizujący program terapii domowej pod nadzorem IWRD, zawodowo inżynier, prywatnie entuzjasta sportu.

  • dr Anna Budzińska - dyrektor naszego Instytutu, psycholog, superwizorka, autorka artykułów i książek poświęconych terapii dzieci z autyzmem. Uczy i szkoli specjalistów z kraju i Europy. Wykładowczyni akademicka.

Czego się dowiesz:

  • Jak rodzic może skutecznie pomóc swojemu dziecku z autyzmem,
  • dlaczego terapia jest tak ważna dla rodziny,
  • jak poszczególne rozwiązania ułatwiają codzienne życie całej rodzinie,
  • jak rodzic może pomagać dziecku z autyzmem w uczestniczeniu w różnych formach zajęć dodatkowych,
  • jak wspierać rodzeństwo i najbliższych w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami,
  • jak pracujący rodzice dzielą czas między przygotowywanie pomocy a prowadzenie zajęć z dzieckiem.

Dla kogo: rodzice, wychowawcy żłobkowi, wychowawcy przedszkolni, nauczyciele, wszystkie osoby zainteresowane tematyką.

Czas trwania: 60 minut.


Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej we wspieraniu rozwoju dziecka

Data wydarzenia: 01.12.2021 r., godz. 18:00

Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Prowadzące: mgr Anita Michalska, oligofrenopedagog IWRD, mgr Anna Posiecz-Polkowska, psycholog IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Poruszane zagadnienia:

  • Niepokojące zachowania u dzieci w różnych grupach wiekowych będące wskazaniem do konsultacji w poradni psychologiczno-pedagogicznej
  • Przebieg procesu diagnostycznego z uwzględnieniem narzędzi diagnostycznych na przykładzie Niepublicznej Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej IWRD
  • Oddziaływania terapeutyczne we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.

Czego się dowiesz:

  • Rozpoznawanie niepokojących objawów u dziecka
  • Sposoby diagnozowania trudności
  • Możliwości wspierania rozwoju dziecka we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna na przykładzie NPPP IWRD
  • Możliwości dalszego kształcenia w zakresie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu

Dla kogo: rodzice, wychowawcy żłobkowi, wychowawcy przedszkolni, nauczyciele, wszystkie osoby zainteresowane tematyką.

Czas trwania: 60 minut.


Potrzeba i znaczenie edukacji włączającej

Data wydarzenia: 16.11.2021 r., godz. 13:00

Ogranizator: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers

Prowadzące: dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Poruszane zagadnienia:

  • Korzyści płynące z edukacji włączającej
  • Co gwarantuje sukces?
  • Rola nauczyciela prowadzącego
  • Rola nauczyciela wspomagającego
  • Systemy motywacyjne
  • Radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi
  • Zachowania alternatywne do zachowań niepożądanych
  • Pomoce edukacyjne: rodzina "Przyjaznych aplikacji"i  platforma edukacyjna www.kwadransdlaterapii.pl

Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką edukacji włączającej.

Czas trwania: 50 minut.


Aplikacje dla dzieci z autyzmem - część I: wprowadzenie

Data wydarzenia: 13.10.2021 r., godz. 18:00

Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Prowadzące: mgr Karolina Wróbel, terapeutka IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Poruszane zagadnienia:

Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.

Czas trwania: 60 minut.

Część II szkolenia: pogłębienie wiedzy, 180 minut, odpłatne, zaświadczenie po ukończeniu, zapisz się tutaj: „Wykorzystanie Przyjaznych Aplikacji w pracy z dziećmi z ASD"


Nowy rok szkolny z dzieckiem ze spektrum autyzmu

Data wydarzenia: 15.09.2021 r., godz. 18:00

Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Prowadząca: dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Poruszane zagadnienia:

  • Dobry początek współpracy warunkiem sukcesu
  • Tworzenie systemów motywacyjnych - wskazówki i pułapki,
  • Przygotowanie miejsca nauki i materiałów edukacyjnych,
  • Ustalenie programu edukacyjnego - ocena sfer deficytowych i wybór zadań edukacyjnych do IPET-u,
  • Trudne zachowania - jak sobie radzić od samego początku nauki.

Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.

Czas trwania: 60 minut.

-----

W celu pogłębienia wiedzy z zakresu terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu polecamy nasze szkolenia.


Platforma Kwadrans dla terapii

Data wydarzenia: 26.01.2021 r., godz. 16:30

Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Prowadzące: mgr Ewa Budzińska, terapeutka IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka

Poruszane zagadnienia:

Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.

Czas trwania: 30 minut.



 

  • Webinar "Potrzeba i znaczenie edukacji włączającej"

 Projekt edukacji włączającej

W latach 2017 – 2021 Fundacja IWRD zainicjowała i wspierała merytorycznie w Szkole Podstawowej nr 69 w Gdańsku nowatorski projekt „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” w klasach I-III i IV-VIII. Nawiązanie współpracy możliwe było dzięki wsparciu Wydziału Rozwoju Społecznego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz zaangażowaniu rodziców.

Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało projektowi status eksperymentu pedagogicznego, realizowanego pod opieką naukową Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. To ogromne wyróżnienie, bowiem taki status uzyskują wyłącznie projekty o szczególnym charakterze innowacyjności, wprowadzające nowatorskie rozwiązania organizacyjne i metodyczne.
Projekt został stworzony w celu podniesienia jakości i skuteczności kształcenia dzieci z autyzmem poprzez stworzenie optymalnych warunków dla rozwoju wiedzy i kompetencji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ramach utworzonych oddziałów dla dzieci z autyzmem w publicznej szkole podstawowej.
Specjaliści z IWRD prowadzili nadzór merytoryczny w projekcie, w tym szkolenia i staże dla nauczycieli, a ponadto stałe superwizje. Autorkami modelu oraz głównymi superwizorkami projektu są dr Anna Budzińska - dyrektor IWRD oraz Iwona Ruta-Sominka - wicedyrektor IWRD.
W 2019 roku projekt ten został nagrodzony w rankingu Perły Samorządu. 2019 – Liderzy Dobrych Praktyk. 

 

Na zdjęciach uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 69 podczas różnych zajęć i aktywności szkolnych.


Szkolenie z wczesnego rozpoznawania autyzmu

„Badania przesiewowe dla dzieci w wieku dwóch lat pod kątem występowania zaburzenia ze spektrum autyzmu” 


Możliwie najwcześniejsze rozpoznanie zaburzenia ze spektrum autyzmu jest warunkiem rozpoczęcia i zwiększenia skuteczności terapii, której celem jest rozwijanie zachowań deficytowych u dzieci. Prowadzone na przestrzeni wielu lat badania naukowe jednoznacznie pokazują, że pełen sukces gwarantują tylko takie oddziaływania terapeutyczne, które zostały podjęte przed ukończeniem przez dziecko 4 roku życia. Jednymi z pierwszych osób, oprócz rodziców, które mogą rozpoznać zachowania wskazujące na autyzm są lekarze. Dlatego Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka prowadzi specjalne szkolenia dla lekarzy.


Co zyskasz dzięki szkoleniu?

1. Poznasz cechy charakterystyczne dla zaburzenia ze spektrum autyzmu.
2. Dowiesz się o najnowszych zmianach w diagnozowaniu autyzmu.
3. Zapoznasz się arkuszem do obserwacji w kierunku zaburzenia ze spektrum autyzmu.
4. Nauczysz się wykorzystywać arkusz obserwacji np. do bilansu dwulatka.
5. Otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia od Fundacji Instutut Wspomagania Rozwoju Dziecka.
6. Otrzymasz materiały szkoleniowe i informację jak szukać rzetelnej wiedzy dotyczącej autyzmu.



do kogoDla kogo?

  • dla pediatrów, lekarzy rodzinnych lub lekarzy innych specjalizacji chcących pogłębić wiedzę w zakresie autyzmu i jego diagnozy

stacjoForma szkoleń:

  • online lub na żywo.

e szkolenie gwna warsztat Terminy szkolenia:

  • do ustalenia, dogodne dla osób zapisanych na szkolenia.

dataCzas trwania szkolenia:

  • szkolenia przewidziane jest na180 minut.

infoKoszt szkolenia:

  • 350 zł od osoby.
  • w przypadku grup powyżej 10 osób prosimy o kontakt indywidualny.

od cerŚwiadectwa uczestnictwa:

  • każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie - wzór powyżej.

e szkolenie warsztat Sposób zgłoszenia na szkolenie:

  • mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 


FUNDACJA IWRD
ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk

tel: 58 341 44 41, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   

© 2015 - 2022 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Projekt strony: Studio WWW