Ułatwienia dostępu

Edukacja włączająca

Webinar

"Potrzeba i znaczenie edukacji włączającej"

 Projekt edukacji włączającej

W latach 2017–2021 Fundacja IWRD zainicjowała i wspierała merytorycznie w Szkole Podstawowej nr 69 w Gdańsku nowatorski projekt „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” w klasach I-III i IV-VIII. Nawiązanie współpracy możliwe było dzięki wsparciu Wydziału Rozwoju Społecznego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz zaangażowaniu rodziców.

Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało projektowi status eksperymentu pedagogicznego, realizowanego pod opieką naukową Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. To ogromne wyróżnienie, bowiem taki status uzyskują wyłącznie projekty o szczególnym charakterze innowacyjności, wprowadzające nowatorskie rozwiązania organizacyjne i metodyczne.

Projekt został stworzony w celu podniesienia jakości i skuteczności kształcenia dzieci z autyzmem poprzez stworzenie optymalnych warunków dla rozwoju wiedzy i kompetencji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ramach utworzonych oddziałów dla dzieci z autyzmem w publicznej szkole podstawowej.

Specjaliści z IWRD prowadzili nadzór merytoryczny w projekcie, w tym szkolenia i staże dla nauczycieli, a ponadto stałe superwizje. Autorkami modelu oraz głównymi superwizorkami projektu są dr Anna Budzińska – dyrektor IWRD oraz Iwona Ruta-Sominka – wicedyrektor IWRD.

W 2019 roku projekt ten został nagrodzony w rankingu Perły Samorządu 2019 – Liderzy Dobrych Praktyk. 

Na zdjęciach uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 69 podczas różnych zajęć i aktywności szkolnych.

Shopping Cart (0 items)